Vi är en scoutkår som har verksamhet i Eldsberga och Tönnersjö utanför Halmstad.
Vi vänder oss till er som går i Åk 2 och äldre. Mycket av verksamheten gör vi patrullvis. Vi är alltid ute under hela eller delar av mötet, så det är väldigt viktigt att ni föräldrar hjälper barnen att klä sig efter väder.

Spårare, årskurs 2-3 torsdagar 17.45-19.00
Upptäckare, årskurs 4-5 onsdagar 18-19.30
Äventyrare, årskurs 6-8, måndagar 18.19.30

Scoutstugan Eldsberga är fd Lottastugan/Hemvärnsstugan vilket ligger bakom gamla gula kommunalhuset i Eldsberga på Hemvärnsgatan.

Vi har vår hajkplats vid Hunsjön i Tönnersjö, där stor del av terminens uteaktivitet hålls, se kartan.

Medlemsavgiften är 300 kr per termin. Medlemsavgiften betalas genom att man får en faktura hemskickad till sig som man betalar.

Information – Glöm inte att hålla er uppdaterade på vår hemsida www.etscout.se och kika gärna på vår facebooksida där vi försöker lägga ut information om vår verksamhet.

Scouter var redo – alltid redo!
Hälsningar ledarna