För varje barn som blir scout blir världen en bättre plats

Sverige och världen står inför flera stora utmaningar. Den psykiska ohälsan bland barn och unga ökar. Utanförskapet likaså. Stillasittande framför skärmar gör att både barn och unga rör sig för lite.

Här kan Scouterna bidra på många plan och vi gör det redan – varje dag. Vi har mer än hundra års erfarenhet av att bygga självkänsla och självförtroende hos barn och unga. Vi utbildar ledare i alla åldrar. Vi står upp för inkludering, mångfald och allas lika värde. Dessutom lär vi barn och unga att samarbeta utifrån dialog och demokratiska principer.

För varje barn som blir scout får vi helt enkelt fler världsförbättrare och fler schyssta medmänniskor. Som respekterar andra och sig själva. Som bidrar till ett öppet och respektfullt samhälle. Som alltid är redo att rycka in när det behövs.

Men för att kunna sprida scouting till fler, utbilda fler ledare och nå ut i områden där vi ännu inte finns, behöver vi mer resurser. Därför behövs du. Tack för ditt stöd!

I Eldsberga-Tönnersjö scoutkår har vi ett eget sponsorpaket där ni som företag betalar minst 3.000:- första året. Givetvis hoppas ni att sedan vill fortsätta sponsra oss och erbjuder därför sponsring från 1.500:- varje år ni fortsätter er sponsring.

Det som ingår i sponsorskapet är:

•       Er logga på en skylt vid scoutstugan under texten ”Här bedrivs scoutverksamhet med stöd av”
  •       Diplom för utskrift
  •       Synlighet på vår hemsida etscout.se tillsammans med andra sponsorer
  •       Vid inköp av nya mattält kommer er logga att tryckas på tältet.

Vill ni som företag få ut mer av er sponsring och hjälpa oss att bedriva en ännu bättre verksamhet är ni välkomna att bli våra ”Kårkompisar” ett sponsorpaket som är framtaget av Scouterna i Sverige.

Läs mer på vår hemsida: https://www.scouterna.se/stod-oss/foretag/foretagspaket/karkompis/

Vi kommer höra av oss till er under oktober och hoppas att ni vill stötta oss, om ni redan är övertygade så hör av er till ordförande Annika Svensson // annika@etscout.se eller 0733-788291 med fakturaadress och loggor.

Stort tack för ert stöd till vår verksamhet!